Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Midsommar på Fredag ! Hur firar ni ?

Rekommendera Poster

Då har det gått år sen sist när man tog båten ut, satt i regnet och käkade sill på en veranda i skärgården...  :o

Gú vá tiden går snabbt...

Dagen var ok men sen vid middagen börjad det regna på.

Man kan ju undra om det ska bli samma skitväder igen ?!

Hur firar ni midsommar i Sverige, Thailand eller var ni nu befinner er ?

Själv har jag inte bestämt vad vi ska göra...det blir sistaminuten där med... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett jobb på ICEBAR - Nordic Sea Hotel förra året inför deras midsommarsatsning.

Midsommarstång, huvudkransar till personalen och isstatyn och så lite midsommarbuketter i isvaser...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack och lov så får jag jobba hela helgen, så slipper jag bry mig. :)

Annars kan du komma till midsommarens förlovade land (Dalarna ) Är det inte skitkallt blir du garanterat uppäten av mygg. Gissa om jag längtar hem till Thailand ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack och lov så får jag jobba hela helgen, så slipper jag bry mig. :)

Annars kan du komma till midsommarens förlovade land (Dalarna ) Är det inte skitkallt blir du garanterat uppäten av mygg. Gissa om jag längtar hem till Thailand ?

Ja då är vi tre :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag o mina 3 systrar med tillhörande familjer (totalt ca 20 pers) firar på vårt landställe på Muskö. Det är en jättehärlig tradition och nog det enda jag kommer att sakna riktigt mycket när jag lämnar landet snart  :)

Sillunch, dans o lekar m.m. Så lite trevligare väder vore ju roligt nu....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir lekar och grillning på dagen.. En och annan öl slinker ner då =)

Senare på kvällen blir det klassisk midsommar middag med allt vad det innebär!

Blir nog ganska lugnt och skönt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en dag som inte kommer göra så mycket väsen av sig här i Kamala, om något alls.

Men det blir säkert en trevlig dag för det.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har inte firat midsommar i sverige på 5 år, har varit på Kreta då! Men i år åker vi lite senare och ska försöka fira midsommar här i sverige. Vi ska till mina föräldrar där firar vi med lite släkt och kompisar. Det blir väll taditionsenligt med sillunch, dans runt midsommarstången, grillning på kvällen och förståss jordgubbstårta. Hoppas på fint väder! :l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I sängen? Det är en vanlig arbetsdag i Danmark och sedan skall jag ta flyget till Korea 06:45 dagen efter ... så man måste till flygplatsen redan vid 4-tiden. :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som vanligt flyger vi iväg till vårt lilla paradis mitt ute i Kattegatt. Som Martin skriver, en vanlig dag i Danmark, men lite Jansson och köttbullar åker allt med! Danskarna bara älskar det!

:l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Philippo

Det blir en avlägsen vik i en sjö, metspöt och några kalla öl!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny och tillfällig ändring av traditionen, vi ska inte som brukligt åka till stugan i höga kusten utan ska i ställe fira en kompis som fyller femti år.

Blir säkert en trevligt och glad fest. :JC_burp:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I eftermiddags bestämde vi oss för att fira midsommar hos våra vänner i Huddinge....

Sen när vi satt och käkade middag hemma så kom sambon på att det blev jobbigt när man ska hem därifrån m taxi o så...

Så nu vet vi fortfarande inte vad vi ska göra...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Det blir stugan med familjen och min mamma och svärmor, midsommarlunch vid 12 tiden och vid 15 är det lite *stohej* vid hamnen så då går vi dit med kaffekorgen och en filt.

Vill ha SOL :l_sunny:

Antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir stugan med familjen och min mamma och svärmor, midsommarlunch vid 12 tiden och vid 15 är det lite *stohej* vid hamnen så då går vi dit med kaffekorgen och en filt.

Vill ha SOL :l_sunny:

Antigone

Var har ni stugan någonstans ?  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×