Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Europeiska bartenderskolan

Rekommendera Poster

Någon här som har gått bartenderutbildningen på Europeiska bartenderskolan o Phuket?

Jag funderar nämligen på att gå den i november eler i januari. Nån som kanske vill hänga på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta som går den får ju jobb direkt efter utbildningen. och det är ju ingen skillnad på utbildningen som är i Phuket och den som är i tex Göteborg, Stockholm etc.. Är ju samma lärare med

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp! Jag anmälde mej! Kommer gå kursen som är 18 januari - 12 februari.

Ja åker den 14 januari och åker inte hem förrän 15 mars så ja hinner göra lite annat än bara plugga när ja e där.

Ja kommer iaf blogga under tiden ja går kursen så är det nån som e intresserad slänger ja upp en länk sen när ja åker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp! Jag anmälde mej! Kommer gå kursen som är 18 januari - 12 februari.

Ja åker den 14 januari och åker inte hem förrän 15 mars så ja hinner göra lite annat än bara plugga när ja e där.

Ja kommer iaf blogga under tiden ja går kursen så är det nån som e intresserad slänger ja upp en länk sen när ja åker.

Sambons brorsdotter(gudddotter) som är 18 år är ute efter en bra barskola och då kom jag att tänka på att någon skrivit om det här på forumet...

Googlade runt lite och hittade den här tråden så jag blev lite nyfiken.

Har du hört om hur pass bra den är ?

Känner du någon som gått den ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst änglar

jag tycker att den ser seriös ut . Och skolan du går avgör inte alltid hurvida du får jobb eller inte efter . Det handlar ju om din egen vilja och ditt driv att göra någonting med det efteråt. Skolan ger dig bas kunskaperna och teorin. Och då kan väl inte den här vara sämre en någon annan. Stort lycka till och enjoy the moment !!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tycker att den ser seriös ut . Och skolan du går avgör inte alltid hurvida du får jobb eller inte efter . Det handlar ju om din egen vilja och ditt driv att göra någonting med det efteråt. Skolan ger dig bas kunskaperna och teorin. Och då kan väl inte den här vara sämre en någon annan. Stort lycka till och enjoy the moment !!

Precis vad jag också tror.

Det finns de som går alla mjliga utbildningar bara fö att gå, helt utan intresse egentligen...bara hippt liksom...

Vill man så suger man åt sig kunskap och förvandlar den till guld som man kan använda livet ut...

Vill man inte tillräckligt mycket så "går det in här och ut där"...

Har även kollat upp Grythyttans Bartenderskola till henne...

http://www.grythyttansbartenderskola.com/

Utbildningens totalpris är 12 950 kr och då ingår följande:

Tre veckors bartenderutbildning

Praktik

Tre veckors hotellboende på Loka Brunn Kur- och Konferenshotell

Kurshandbok och utbildningsmaterial

Studiebesök inklusive transporter

Diplom och utbildningsintyg efter avklarad utbildning

Tillgång till Loka Brunns spa- och träningsanläggning

Stödlektioner vid behov

Helgaktiviteter

Avslutningsmiddag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med flera som har gått Europeiska Bartenderskolan på Phuket och den verkar väldigt seriös.

Det ska tydligen vara prov näst intill varje dag så om man inte går in för det så kommer man inte klara av kursen. Det finns alltså inte tid till att gå ut å festa varje kväll om man vill få bra betyg.

Det rekommenderas ju att sånna här typer ay bartenderutbildningar ska vara minst 4 veckor och då är ju Grythyttans Bartenderskola för kort. 

Här är 2 tjejer som precis gick Europeiska Bartenderskolan.

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=366623&userId=265519

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=375687&userId=265522

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svägerskas dotter gick bartender skola i Stockholm nu i höstas, 3 eller 4 veckor. Inte sjutton har hon fått jobb som bartender inte!!

Hur gammal är hon ?

Vad hade hon för utbildning innan ?

Vilken barutbildning gick hon ?

Har hon några kontakter inom restaurang ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svägerskas dotter gick bartender skola i Stockholm nu i höstas, 3 eller 4 veckor. Inte sjutton har hon fått jobb som bartender inte!!

Hur gammal är hon ?

Vad hade hon för utbildning innan ?

Vilken barutbildning gick hon ?

Har hon några kontakter inom restaurang ?

Hon är 23 år, gått gymnasiet med väldigt bra betyg. Jobbat som vingvärd på Cypern och Egypten (skitdåligt betalt). Hon trodde att hon skulle få en massa prao under bartender utbildningen och därefter jobb på ngt av de ställen som hon praoade på, men det var ingen prao!

Just nu jobbar hon på ett hotell i Oslo dock inte som bartender som de i början hade lovat. Så här med facit i hand så kanske hon ångrar att hon la ut de surt förvärvade pengarna på det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svägerskas dotter gick bartender skola i Stockholm nu i höstas, 3 eller 4 veckor. Inte sjutton har hon fått jobb som bartender inte!!

Hur gammal är hon ?

Vad hade hon för utbildning innan ?

Vilken barutbildning gick hon ?

Har hon några kontakter inom restaurang ?

Hon är 23 år, gått gymnasiet med väldigt bra betyg. Jobbat som vingvärd på Cypern och Egypten (skitdåligt betalt). Hon trodde att hon skulle få en massa prao under bartender utbildningen och därefter jobb på ngt av de ställen som hon praoade på, men det var ingen prao!

Just nu jobbar hon på ett hotell i Oslo dock inte som bartender som de i början hade lovat. Så här med facit i hand så kanske hon ångrar att hon la ut de surt förvärvade pengarna på det.

Underligt att de ine hade någon prao...verker inte så seröst i så fall.

Bäst i den branschen är att ha kontakter... annars är det ganska svårt att få jobb...man får slå sig fram...

Hoppas hon kommer att få nytta av utbildningen någon gång ändå...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svägerskas dotter gick bartender skola i Stockholm nu i höstas, 3 eller 4 veckor. Inte sjutton har hon fått jobb som bartender inte!!

Hur gammal är hon ?

Vad hade hon för utbildning innan ?

Vilken barutbildning gick hon ?

Har hon några kontakter inom restaurang ?

Hon är 23 år, gått gymnasiet med väldigt bra betyg. Jobbat som vingvärd på Cypern och Egypten (skitdåligt betalt). Hon trodde att hon skulle få en massa prao under bartender utbildningen och därefter jobb på ngt av de ställen som hon praoade på, men det var ingen prao!

Just nu jobbar hon på ett hotell i Oslo dock inte som bartender som de i början hade lovat. Så här med facit i hand så kanske hon ångrar att hon la ut de surt förvärvade pengarna på det.

Ja tvivlar ju på att gymnasiebetygen spelar så stor roll. Vad var det för lärare under utbildningen? några kända namn?

EBS har ju bland annat Palle Rosén och Johannes Kinch och en skriftlig rekommendation från dom kan ju vara bra att ha om man vill söka jobb sen.

Praktik är ju det viktigaste av allt. Utan det kan man ju nästan köpa en bok å lära sej hemma.

På EBS utbildning på Phuket gör man ju sin praktik på Club Lime en stor nattklubb i Patong som även skolan är med och driver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svägerskas dotter gick bartender skola i Stockholm nu i höstas, 3 eller 4 veckor. Inte sjutton har hon fått jobb som bartender inte!!

Hur gammal är hon ?

Vad hade hon för utbildning innan ?

Vilken barutbildning gick hon ?

Har hon några kontakter inom restaurang ?

Hon är 23 år, gått gymnasiet med väldigt bra betyg. Jobbat som vingvärd på Cypern och Egypten (skitdåligt betalt). Hon trodde att hon skulle få en massa prao under bartender utbildningen och därefter jobb på ngt av de ställen som hon praoade på, men det var ingen prao!

Just nu jobbar hon på ett hotell i Oslo dock inte som bartender som de i början hade lovat. Så här med facit i hand så kanske hon ångrar att hon la ut de surt förvärvade pengarna på det.

Ja tvivlar ju på att gymnasiebetygen spelar så stor roll. Vad var det för lärare under utbildningen? några kända namn?

EBS har ju bland annat Palle Rosén och Johannes Kinch och en skriftlig rekommendation från dom kan ju vara bra att ha om man vill söka jobb sen.

Praktik är ju det viktigaste av allt. Utan det kan man ju nästan köpa en bok å lära sej hemma.

På EBS utbildning på Phuket gör man ju sin praktik på Club Lime en stor nattklubb i Patong som även skolan är med och driver.

Precis...praktik är Aoch O...det är ju trots allt ett hantverksyrke så  bara bra betyg från gymnasium klarar man sig inte långt på när man ska in i en bar och jobba.

Det är ett socialt beteende och ett gott hantverk som gäller...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är just nu i Patong och bor på det nya EBS Centret som ligger på 2/16 Sirirat Road. Har min första skoldag imorgon så kan skriva mer om hur det är senare.

Det verkar iaf riktigt bra än så länge.

BTW: Skolan har en bar där det går köpa drinkar från ca 90 - 120 baht

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska bli väldigt spännande att höra hur första skoldagen och hur kursen överlag är. Min son jonglerar med flaskor ideligen och har en liten dröm om att utbilda sig så länge vi bor här.

Mvh Ann i Kamala

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×