Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Sälj snus i Thailand

Rekommendera Poster

OBS! Jag lägger ut denna annons för en annan firmas/persons räkning på begäran. Jag/vi gör deras hemsida och sköter viss "PR verksamhet", inget annat.

Sälj snus i Thailand!

Vi är det enda företaget i Thailand med rättigheter att sälja snus i Thailand. Vi söker säljare i en rad områden i landet. Som säljare får du exklusiva rättigheter i ditt område.

Kontakta oss för mer information:

Göran,

E-postadress: info@vikingsnus.nu

Telefon och fax: +66 (0) 8 64680589

Mobilnummer: +66 (0) 8 50235493

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju informera om att thaisnus.com oxå säljer snus, inte bara egentillverkat utan även riktig generalsnus 100% legalt då snuset är skattat i thailand, så att det bara är vikingsnus som är det enda företaget i Thailand med rättigheter att sälja snus i Thailand stämmer inte.

//Rjohan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Rjohan,

Jag har ingen som helst kunskap om Thaisnus utan skrev inlägget utifrån information vi fått. Däremot vet jag att man måste ha ett speciellt tillstånd för att överhuvudtaget tillverka tobaksvaror i Thailand, men tack för informationen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju informera om att thaisnus.com oxå säljer snus, inte bara egentillverkat utan även riktig generalsnus 100% legalt då snuset är skattat i thailand, så att det bara är vikingsnus som är det enda företaget i Thailand med rättigheter att sälja snus i Thailand stämmer inte.

Ett litet tips, fråga efter något som helst bevis på hans tillstånd. Kan garantera att du aldrig får se något sådant eftersom jag har undersökt och det är endast Vikingsnus som har tillstånd att tillverka och sälja snus i Thailand, har även varit i kontakt med Swedish match och dom har ingen som är agent för dom i Thailand. Har även försökt komma i kontakt med thaisnus på det enda telnr. han anger, aldrig någon som svarar.Lite less att han försöker framstå som så seriös när jag vet vilket krångel och vad det har kostat för oss att få alla tillstånd,och han inte har gjort ett skit för att göra detsamma. vart skall en kund som exempelvis fått fel leverans vända sej.Eller att efter beställning

och gjord betalning ändå inte fått något snus.VAR FÖRSIKTIG! Förväntar mig nu att mannen bakom thaisnus svarar och kan scanna in sitt tillstånd så alla kan få se hur ärlig han är med alla tillstånd, skatter m.m så ska jag gladeligen be om ursäkt för detta jag nu skrivit men tror jag löper minimal risk, ha en bra dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du är lite arg när det verkar går bra för andra, jag trodde att vi bara hade jantelagen här i Sverige, men den finns alltså i Thailand oxå.

Uppenbart är att ni är konkurrenter, men man behöver väl inte smutskasta varandra. jag har ju inte sett något "scannat" dokument från din sida heller, vilket jag som kund faktiskt skiter i, jag vill bara ha så bra snus som möjligt

//rjohan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte det att det går bra för honom jag reagerar på inte heller att han gör gott snus vilket också många kunder berättat. Vad jag reagerar på är att han ger sken av att vara så seriös och ärlig det är det jag ifrågasätter när jag vet hur mycket tid och pengar det kostat oss att få alla tillstånd för att lagligt tillverka och sälja snus i Thailand, sedan är det ju upp till var och en att köpa vad dom vill det lägger jag mig inte i. m.v.h.flor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Kan ju informera om att thaisnus.com oxå säljer snus, inte bara egentillverkat utan även riktig generalsnus 100% legalt då snuset är skattat i thailand, så att det bara är vikingsnus som är det enda företaget i Thailand med rättigheter att sälja snus i Thailand stämmer inte.

Ett litet tips, fråga efter något som helst bevis på hans tillstånd. Kan garantera att du aldrig får se något sådant eftersom jag har undersökt och det är endast Vikingsnus som har tillstånd att tillverka och sälja snus i Thailand, har även varit i kontakt med Swedish match och dom har ingen som är agent för dom i Thailand. Har även försökt komma i kontakt med thaisnus på det enda telnr. han anger, aldrig någon som svarar.Lite less att han försöker framstå som så seriös när jag vet vilket krångel och vad det har kostat för oss att få alla tillstånd,och han inte har gjort ett skit för att göra detsamma. vart skall en kund som exempelvis fått fel leverans vända sej.Eller att efter beställning

och gjord betalning ändå inte fått något snus.VAR FÖRSIKTIG! Förväntar mig nu att mannen bakom thaisnus svarar och kan scanna in sitt tillstånd så alla kan få se hur ärlig han är med alla tillstånd, skatter m.m så ska jag gladeligen be om ursäkt för detta jag nu skrivit men tror jag löper minimal risk, ha en bra dag.

Dålig stil flor.

Att beskylla en konkurrent för fiffel.

Jag har köpt snus av thaisnus.com i över ett års tid

utan problem. Nu hoppas jag att du scannar in dina

tillstånd o skatteinbetalningar. ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Atom

Jag har bestallt snus av Thaisnus.com 2 ganger och blivit besviken bada gangerna. Forsta gangen jag bestallde General (hans egna skit ar oanvandbart) sa tog leveransen 2 veckor, trots att jag bor i Bkk och han lovat leverans dagen efter betalning, och en dosa saknades. Denna gang har jag fortfarande inte fatt nagot snus trots att 2 veckor gatt. Svarar inte pa mail och inte pa telefon.

Om nagon kanner denne gynnare sa vanligen kontakta honom / hans foretag. Jag ogillar starkt hot men nar jag inte far nagra varor eller nagot svar efter 2 veckor maste jag utga ifran att jag blivit utsatt for ett bedrageri och da maste jag vidta atgarder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Dålig stil flor.

Att beskylla en konkurrent för fiffel.

Jag har köpt snus av thaisnus.com i över ett års tid

utan problem. Nu hoppas jag att du scannar in dina

tillstånd o skatteinbetalningar 

                                 

Tycker jag kan göra det eftersom jag vet jag har rätt. Befinner mig just nu i Sverige men kommer innom en månad till Thailand och då ska jag scanna in och visa våra tillstånd. m.v.h. flor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom in på denna sida av en tillfällighet. Hade totalt glömt bort att jag lovat Issanbo att visa våra tillstånd att lagligt tillverka och sälja snus. Nu har ju han tydligen sagt upp medlemsskapet här men han kanske läser ändå och kanske någon annan är intreserad och kan läsa vad det står, själv begriper jag inte men så här ser det ut.

tillst1.png

tillst2.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heisann.

Fikk en smaksprøve i posten fra dere i dag.

En gledelig overaskelse ;)

Vil bare si at snusen var utrolig god. Den var utrolig saftig og ikke renner den heller.

Dere lager en 1.klasses snus.

Nå slipper jeg å ta med snus fra norge hver gang jeg kommer til thailand. Perfekt!

Dette blir en success.. skal spre budskapet om den gode snusen videre.

Ha en bra dag

Mvh

Gøran Gøte Ericsson....

Kan när jag ändå har sidan uppe visa ett mail som vi fick i dag från en nöjd Norsk snusare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker tråden till liv för en fråga. Ville nämligen inte starta en ny tråd för en fråga.

Finns det svenskt snus i Thailand att köpa, alltså från Swedish Match? Säg att jag vill köpa Ettan lös, finns den i Thailand att köpa eller måste jag köpa den igenom taxfree om jag reser charter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker tråden till liv för en fråga. Ville nämligen inte starta en ny tråd för en fråga.

Finns det svenskt snus i Thailand att köpa, alltså från Swedish Match? Säg att jag vill köpa Ettan lös, finns den i Thailand att köpa eller måste jag köpa den igenom taxfree om jag reser charter?

Vissa ställen säljer det, så kallad "privat import". Man ser det ibland på ställen i Pattaya eller kanske hos Laila på cafeet på Koh Lanta, men annars får du nog ta med dig lite själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker tråden till liv för en fråga. Ville nämligen inte starta en ny tråd för en fråga.

Finns det svenskt snus i Thailand att köpa, alltså från Swedish Match? Säg att jag vill köpa Ettan lös, finns den i Thailand att köpa eller måste jag köpa den igenom taxfree om jag reser charter?

Absolut billigast att ta med från Sverige. Priset för en dosa där nere är 400B/dosa, vilket är dubbelt så mycket som här hemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut billigast att ta med från Sverige. Priset för en dosa där nere är 400B/dosa, vilket är dubbelt så mycket som här hemma.

Jag såg det nu. Räknade på google och fick fram att 400 baht var 88kr. Som du säger, man ska nog köpa snus igenom taxfree-katalogen som man får hemskickad om man reser charter. 299 kronor för en stock Ettan lös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många Minimart säljer nu Svenskt snus, ettan, general med fler märken.

Tillgången kan väl vara lite sådär. Klart bättre att ta med eget eller

om man är bofast ha vänner som skickar ner.

Alternativt köper ni från Kamala, nu minns jag inte medlemmens namn, men

jag har fått smaka hans egentillverkade snus. Det var riktigt bra, satt som

en smäck under läppen =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del företag som är lanserade och som säljer snus i thailand med variernade namn både från importsidan från "Swedish match" också. Med tanke på hur byråkratin ser ut är det inte konstigt om det finns "registrerade företagsnamn" på thailändsk front med svenskt ursprung även om det är "Swedish match" eller inte..

Sen när det gäller den ekonomiska biten att verkligen försöka kränga svenskt snus för 250 - 300 bath till allmän befolkning.. nja.. Känns lite som att försöka sälja mjölk till en bonde, med tanke på det höga priset, omständigheterna kring tobaksvara, hålla det färskt, och dels hitta rätta kunderna som hellre köper snus att bli "drunk" på istället för 2g hash-kaka för 40 bath..

Så allt vad som gäller snus nere i thailand vet jag det enda säkra kortet och det är att ta med sig en stock eller två ned under en månad. Ta med dig fem om du har tremånads-visum, alternativt se till att skaffa postbox och få skitet skickat till dig från sverige direkt från "kompis"..

Bara en tanke..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del företag som är lanserade och som säljer snus i thailand med variernade namn både från importsidan från "Swedish match" också. Med tanke på hur byråkratin ser ut är det inte konstigt om det finns "registrerade företagsnamn" på thailändsk front med svenskt ursprung även om det är "Swedish match" eller inte..

Sen när det gäller den ekonomiska biten att verkligen försöka kränga svenskt snus för 250 - 300 bath till allmän befolkning.. nja.. Känns lite som att försöka sälja mjölk till en bonde, med tanke på det höga priset, omständigheterna kring tobaksvara, hålla det färskt, och dels hitta rätta kunderna som hellre köper snus att bli "drunk" på istället för 2g hash-kaka för 40 bath..

Så allt vad som gäller snus nere i thailand vet jag det enda säkra kortet och det är att ta med sig en stock eller två ned under en månad. Ta med dig fem om du har tremånads-visum, alternativt se till att skaffa postbox och få skitet skickat till dig från sverige direkt från "kompis"..

Bara en tanke..

Tror du missuppfattat det där lite bara för att man brukar tobak betyder inte det att man brukar Hasch. Tror ganska många som är beroende av snus gärna väljer snuset framför haschet speciellt dem som inte brukar narkotika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del företag som är lanserade och som säljer snus i thailand med variernade namn både från importsidan från "Swedish match" också. Med tanke på hur byråkratin ser ut är det inte konstigt om det finns "registrerade företagsnamn" på thailändsk front med svenskt ursprung även om det är "Swedish match" eller inte..

Sen när det gäller den ekonomiska biten att verkligen försöka kränga svenskt snus för 250 - 300 bath till allmän befolkning.. nja.. Känns lite som att försöka sälja mjölk till en bonde, med tanke på det höga priset, omständigheterna kring tobaksvara, hålla det färskt, och dels hitta rätta kunderna som hellre köper snus att bli "drunk" på istället för 2g hash-kaka för 40 bath..

Så allt vad som gäller snus nere i thailand vet jag det enda säkra kortet och det är att ta med sig en stock eller två ned under en månad. Ta med dig fem om du har tremånads-visum, alternativt se till att skaffa postbox och få skitet skickat till dig från sverige direkt från "kompis"..

Bara en tanke..

Tror du missuppfattat det där lite bara för att man brukar tobak betyder inte det att man brukar Hasch. Tror ganska många som är beroende av snus gärna väljer snuset framför haschet speciellt dem som inte brukar narkotika.

nja.. det var en dum jämförelse.. Men jag har själv försökt kränga snuset i thailand och många uppskattar "drunk-effekten" men med tanke på att många dels anser det för dyrt att köpa som bruksvara så finns det kattegorin turister att sälja till. Jag själv är snusare och tar alltid med mig snus till thailand, och det är vääääldigt få som väljer att köpa det och dessutom med någon form av egen vinstmarginal.. och lite som jag sa, försöka sälja mjölk till en bonde med tanke på att "innevånarna" inte har behov av det.. dum jämförelse med hash.. Men i övrigt anser jag resterande påstående är mer än korrekt enligt mina egna erfarenheter...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del företag som är lanserade och som säljer snus i thailand med variernade namn både från importsidan från "Swedish match" också. Med tanke på hur byråkratin ser ut är det inte konstigt om det finns "registrerade företagsnamn" på thailändsk front med svenskt ursprung även om det är "Swedish match" eller inte..

Sen när det gäller den ekonomiska biten att verkligen försöka kränga svenskt snus för 250 - 300 bath till allmän befolkning.. nja.. Känns lite som att försöka sälja mjölk till en bonde, med tanke på det höga priset, omständigheterna kring tobaksvara, hålla det färskt, och dels hitta rätta kunderna som hellre köper snus att bli "drunk" på istället för 2g hash-kaka för 40 bath..

Så allt vad som gäller snus nere i thailand vet jag det enda säkra kortet och det är att ta med sig en stock eller två ned under en månad. Ta med dig fem om du har tremånads-visum, alternativt se till att skaffa postbox och få skitet skickat till dig från sverige direkt från "kompis"..

Bara en tanke..

Tror du missuppfattat det där lite bara för att man brukar tobak betyder inte det att man brukar Hasch. Tror ganska många som är beroende av snus gärna väljer snuset framför haschet speciellt dem som inte brukar narkotika.

nja.. det var en dum jämförelse.. Men jag har själv försökt kränga snuset i thailand och många uppskattar "drunk-effekten" men med tanke på att många dels anser det för dyrt att köpa som bruksvara så finns det kattegorin turister att sälja till. Jag själv är snusare och tar alltid med mig snus till thailand, och det är vääääldigt få som väljer att köpa det och dessutom med någon form av egen vinstmarginal.. och lite som jag sa, försöka sälja mjölk till en bonde med tanke på att "innevånarna" inte har behov av det.. dum jämförelse med hash.. Men i övrigt anser jag resterande påstående är mer än korrekt enligt mina egna erfarenheter...

Det köper jag rakt av svårt att sälja till någon som inte är beroende av snus och dem flesta som är beroende har nog med sig hemifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tycker det är bra att ni promotar snuset i thailand. är himla less på att röka billiga thaicigg när snuset är slut.... man är ju så snäll o ger bort en massa snus när man är där... vill att de ska få smaka.. på snus... ja jag vet jag är för snäll... man blir lätt det på fyllan...

kram

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur blev det nudå.. Kan man börja sälja snus i Thailand som ett jobb?`

Själv slutade jag snusa för 2 år sen och är helnöjd med det.

Tycker det framgår tydligt av tråden att det gäller att ha en hel del ordnade papper för försäljning (och tillverkning) av snus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×