Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ellen-kaa

Nu är jag framme Koh Phangan sedan drygt ett dygn :)

Rekommendera Poster

Salad Beach resort

Är det här vattenfallet som de byggt mot resorten intill, papaya någonting tror jag det heter? När jag var där, på Salad beach, sist så höll de på att bygga något som vi undrade väldigt vad det skulle bli. Till slut fick vi veta att det var ett blivande vattenfall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag betalade 1000 bath för rummet ovanför receptionen, nu 1500 för ett rum nära stranden med havutsikt.

SEr underbart ut....Ja....jag är avis...  :D

Vad får du betala för ditt boende där ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det är här, den hör till en liten kall pool som man kans svalka sig i efter örtsauna (som är ut funktion nu). Jag tror den är kall, har inte hunnit testa ;)

Salad Beach resort

Är det här vattenfallet som de byggt mot resorten intill, papaya någonting tror jag det heter? När jag var där, på Salad beach, sist så höll de på att bygga något som vi undrade väldigt vad det skulle bli. Till slut fick vi veta att det var ett blivande vattenfall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var meningen att jag skulle bo på Salad Villa i en beach bunge efter min a 2 dagar på Salad beach resort. Bodde där en natt men fick jätteont i min rygg av blåsten från Ac:en. Jag har en muskel inflamation som ibland blir värre och blåst mot svettig hud är riktigt illa.

Så nu är jag tillbaka på Salad beach resort i ett rum mot havet.

Det är fantastiskt fint här :) det andra stället var väldigt mysigt. En bunge med fantaskiskt läge. Mycket basik, men ren och snygg med riktigt skön säng.

Men väldigt olikt detta stället.

Här är lyxigt  :dan man kan t.om få massagen på rummet om man önskar det och priserna är de samma som på stranden. Det tar jag en kväll innan jag skall sova eftersom man blir så skönt sömnig av det.

Jag har glömt berätta om vädret.

Det är perfekt!!

Knappt 30 grader gissa jag , vindstilla, vattnet är helt stilla och väldigt klart.

I morgon skall jag ut och åka moppe. En 21 årig kille (jag känner hans syster) skall skjutsa mig till Thongsala för att shoppa lite.

Jag får inte köra själv för min make, eller egetligen inte för mig själv heller eftersom jag är ovan och vägarna här är väldigt, väldigt branta, så man kan lätt tappa herraväldet över moppen. Det finns inte mycket trafik annrs så det är inte den värsta faran här.

Det är lite synd för här finns så mycket att se och så många underbara ständer man skulle kunna åka till (vi gjorde det maken och jag förra december). Men jag tror jag skall åka privat moppetaxi ;)

På Salad beach finns en massa små affärer, många för att vara en så liten strand.

I december bodde vi på Haad Yao , och tyckte vädigt mycket om det, men jag tror jag gillar denna strand även bättre. Av någon konstig anledning blir mina resor alltid bättre och bättre, undrar hur det slutar hehe ;) Men jag tror kanske är så positiv när jag reser så allt känns bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åååååhhh,åååhhh,ååååhhh likt en kameleont skiftar jag färg...åt det gröna hållet. Sr så sjukt underbart ut och jag kan inte annat än att bli en gnutta grön ...av avund!

Ha det bäst!!!! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

denna skulle också varit med

bilder på min bunge på Salad Villa

Gu va nära vattnet...underbart det ser ut... är det någon av dina söner man ser utanför bungen ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag struntar i denna varning ovan (Varning: Detta ämne har inte skrivits i på mer än 120 dagar.

Om du inte är säker på att du verkligen vill svara, kanske du bör överväha att istället starta ett nytt ämne.), sorry Martin!

Måste bara skriva!!

HIttade min gamla tråd och gråter nästan av lycka!

Jag har inte varit på Phangan sedan denna underbara resa men skall nu snart resa tillbaks till Haad Salad, tyvärr är Salad Resort för dyrt men det finns fler ställen där.

Så underbart jag hade  det där!!!  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser härligt ut!

Vi skall till Koh Panang i början på april men har inte bestämt vilken strand/stränder vi skall vara på, men denna ser väldigt trevlig ut och framförallt med boendet i Bungalow direkt på stranden, detta gillar vi,är det mer än Salad Beach Resort som har bungalow på stranden och vet ni lite i vilken pris klass dom ligger på i april? vi har lite svårt att stanna på sama ställe en längre tid så tips på andra stränder mottages tacksamt.

Vi var för några år sedan på Haad Rin men ebart där i två dagar och detta var kanske inte favoriten just då.

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just på Salad Beach resort var det inga vanliga strandbungalows, jag bodde en natt på resorten jämte på Salad Villa i en strand bungalow. Den var alldeles för varm för mig trots ac. Ac:en blåste på min onda rygg så jag flyttade tillbaka till Salad Beach resort. Det finns flera andra ställen med bungar nära stranden. Kolla på Agoda eller Booking.com.

Jag skall ev. dit i mars och tänker bo i någon enkel bungalow :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

På Haad Salad (Salad Beach) vill jag slå ett slag för Green Papaya Resort.

Riktigt fina rum och trevlig manager och personal. Helt ok frukost. Bra pool. Vackert resortområde. Jag har bott på 4-5 ställen på stranden och Green Papaya är min personliga favorit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Alla dessa ställena ser väldigt trevliga ut, jag gissar att Green Papaya Resort är den som antagligen är dyrast och skall eftersöka lite på nätet.

Vi hade inte tänkt att boka något i förväg utan gå längs med stranden som vi brukar göra för att ta det som ser trevligt ut om priset är rätt förstås:-)

Vi tänkte även ta oss till Koh tao för att sönerna vill ta dyk certifikat, kan man hitta lika mysigt boende där som på had salad beach

stranden ser väldigt trevlig ut, tack för tipsen

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag gissar att Green Papaya Resort är den som antagligen är dyrast och skall eftersöka lite på nätet.

Ja, Green Papaya Resort är lite dyrare än grannresorten, men rummen är i mina ögon betydligt bättre (större och lite "lyxigare", om man nu bryr sig om sånt).

Jag hittade ett stort rum för under 2000 baht (inkl frukost) senast jag var där och det måste jag säga var "good value for money".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! det tycker jag var ett bra pris för den standarden bokade du innan eller på plats?, skall absolut titta på detta när vi kommer ditt.

Jag skulle vilja fråga hur det är med transporter från Koh samui till Had Salad, vi landar kl 13:30 local tid på Koh samui och skulle gärna vilja ta någon båt över sama dag om det är möjligt, när vi var på Haad rin för några år sedan så tog vi någon liten båt från Maenam eller om det var Bop hut är inte riktigt säker, där hoppade vi av på Haad rin men jag tror att båten gick vidare till andra stränder.

Finns det andra ställen som ni kan rekommendera att åka ifrån?

Tacksam för svar

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag bokade via en bokningssajt och det var under lågsäsong (november 2012). Det var ett av de "billigare" rummen, men jag hade ivf fräck "utomhusdusch" och badkar.

Jag kan rekommendera Lomprayahs katamaran kl 17 från Maenam. Man anländer till Thongsala 17:30 och trippen kostar 300 baht per person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, med Lomprayahs katamaran skulle vi vara där sama dag, om vi väljer att stanna en natt i Phuket och sen åka till Koh Samui på morgonen dagen efter skulle vi kunna vara där redan tidigt på förmiddagenca finns det då även andra företag som trafikera denna sträckan till Koh Panang?

När vi kommer till Tongsala hur tar man sig bäst till Haad Salad beach?

Tacksam för svar

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, med Lomprayahs katamaran skulle vi vara där sama dag, om vi väljer att stanna en natt i Phuket och sen åka till Koh Samui på morgonen dagen efter skulle vi kunna vara där redan tidigt på förmiddagenca finns det då även andra företag som trafikera denna sträckan till Koh Panang?

När vi kommer till Tongsala hur tar man sig bäst till Haad Salad beach?

Tacksam för svar

// Fia

Kolla med resorten om de kan hämta er, annars hittar du lätt taxi från hamnen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fia,

Även färjeoperatören Seatran har färjor till Thongsala. Dessa utgår från Bangrak, som ligger nära Big Buddha på Samui. Biljetterna kostar 250 baht per person (om de inte höjt den senaste månaden).

Webbplats: http://www.seatrandiscovery.com/home.php

Vid piren i Thongsala väntar songtaews (flakbilar) som kör er vidare till Haad Salad. Denna resa tar 20-30 min och kostar sisådär 200 baht per person. Jag har för mig att jag prutade ner det till 150 någon gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×