Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Råder folk att INTE flyga med barn under 6 års ålder

Rekommendera Poster

Sanslöst roligt att min gamla tråd lever vidare, att ämnet aldrig blir uttömt är ju förunderligt, och att samma saker ältas hela tiden haha, det är ju några år sedan jag skrev den, skapligt frustrerad efter det årets resa....nu efter totalt 11 resor till Thailand  några till USA och några till England har jag faktiskt lugnat ner mig något  :kla tycker dock fortfarande barnskrik är jobbigt på dessa långa flygresor men funderar på att ändra åldersgränsen (i överskriften) något.... :laugh: :laugh:

Annamariabahia fd Antigone (hur mycket skit ska jag få denna gång kan man undra.... :C:cr)

Det är ju just tråden inte får dö. Att folk fortfarande tror att just deras argument löser hela diskussionen trots att precis allt redan är sagt är ju själva humorn. Må den aldrig dö. Och välkommen tillbaka ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sanslöst roligt att min gamla tråd lever vidare, att ämnet aldrig blir uttömt är ju förunderligt, och att samma saker ältas hela tiden haha, det är ju några år sedan jag skrev den, skapligt frustrerad efter det årets resa....nu efter totalt 11 resor till Thailand  några till USA och några till England har jag faktiskt lugnat ner mig något  :kla tycker dock fortfarande barnskrik är jobbigt på dessa långa flygresor men funderar på att ändra åldersgränsen (i överskriften) något.... :laugh: :laugh:

Annamariabahia fd Antigone (hur mycket skit ska jag få denna gång kan man undra.... :C:cr)

:kla:dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sanslöst roligt att min gamla tråd lever vidare, att ämnet aldrig blir uttömt är ju förunderligt, och att samma saker ältas hela tiden haha, det är ju några år sedan jag skrev den, skapligt frustrerad efter det årets resa....nu efter totalt 11 resor till Thailand  några till USA och några till England har jag faktiskt lugnat ner mig något  :kla tycker dock fortfarande barnskrik är jobbigt på dessa långa flygresor men funderar på att ändra åldersgränsen (i överskriften) något.... :laugh: :laugh:

Annamariabahia fd Antigone (hur mycket skit ska jag få denna gång kan man undra.... :C:cr)

Det är ju just tråden inte får dö. Att folk fortfarande tror att just deras argument löser hela diskussionen trots att precis allt redan är sagt är ju själva humorn. Må den aldrig dö. Och välkommen tillbaka ;)

Ja jag har sett att "vissa" gör allt för att få tråden att överleva sig själv ;) Och visst är det humor att folk så här på sidan 88 och framåt tror sig komma på nya vinklar  :laugh:

Tack för välkomnandet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.......I år skulle vi vara lite smarta (trodde vi) och ta Premium class med Fritte, slippa barnskri och få lugn och ro....(så naiva vi var)

Fick stolplatserna 5 a,b...sitter då sist i Premium class, med endast ett draperi bakom oss, och tror ni vi blev något förvånade då det hamnar ett yngre par med ett barn under året på platserna precis bakom oss..... :cr :cr

Ja, ALLA ungar är ju inte skrikungar, det vet vi ju alla....(bad en bön till Gud men tror ni han iddes lyssna)

Från det att det släcktes ner för natten så skrek det arma barnet, jag trodde allvarligt

att det hade minst en bruten kroppsdel,(om inte annat var jag rädd för att den möjligtvis kunde få en bruten kroppsdel av nån annan passagerare...)

Men man är ju svensk, så man biter ihop, vad annat är att göra liksom :cr

Dock blev jag mer irriterad (denna gång) på att pappan inte hade fingertoppskänsla ???

Ja det är ju TOUCHscreen....men se det hade han nog ingen aning om, han dunkade på skärmen för att höja ljudet, byta kanal, hitta nåt annat att förströ sig med, men då ilsknade jag till och snäste att "jag försöker sova här" (dock har jag ingen aning om ifall han förstod vad jag syftade på??? och barnet var vid detta tillfälle tyst)

Så summa kardemumma, bättre klass i ett Fritteplan hjälper föga  ::) och jag STÅR faktiskt ut, jag har ju flera härliga veckor i solen framför mig...(men det är fan inte lätt att motivera sig på hemvägen... :C...)

annamariabahia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Öronproppar?

Då börjar dom säkert klättra på stolen man sitter i. Skämt å sido! jag tycker småbarnsföräldrar ska respektera att medpassagera på en långflygning inte tycker att det är så gulligt med barnaskrik halva resan. Även föräldrarna och småungarna brukar ju se helt slut efter en långflygning. Stanna hemma i Sverige och åk till kolmården istället, det skonar nog både föräldrarna och småteglingarna. Skrivet med glimten i ögat, men varför inte?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja just Theralendroppar kan doseras även till spädbarn.

Haha  jag känner att vi nu är nära den ultimata lösningen på detta världsproblem

Hur många timmar verkar detta sömnmedel eller går det att dosera så de sover visst antal timmar, utan risk för dessa skrikandes monsters liv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle flygvärdinnorna kunna ha detta medel och tvångsmatades de små monstren med när de skriker för mycket? :C:cr

Eller så drogar man föräldrarna så att dom orkar se efter sina små gullungar ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

++

När vi åkte hem i januari så var det ett litet barn som skrek som en stucken gris. Det var synd om oss som inte kunde sova ens med öronproppar, men mest synd tycker jag att det var om det stackars barnet. Och fler barn blev det synd om som vaknade och tycktes "sympatiskrika". Tänk vad stackars barn får stå ut med!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

++

När vi åkte hem i januari så var det ett litet barn som skrek som en stucken gris. Det var synd om oss som inte kunde sova ens med öronproppar, men mest synd tycker jag att det var om det stackars barnet. Och fler barn blev det synd om som vaknade och tycktes "sympatiskrika". Tänk vad stackars barn får stå ut med!

Jo men du får ju tänka på att det är barnen själva som valt att åka till just Thailand, åtminstone om man ska tro vissa föräldrar i denna tråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

++

När vi åkte hem i januari så var det ett litet barn som skrek som en stucken gris. Det var synd om oss som inte kunde sova ens med öronproppar, men mest synd tycker jag att det var om det stackars barnet. Och fler barn blev det synd om som vaknade och tycktes "sympatiskrika". Tänk vad stackars barn får stå ut med!

Jo men du får ju tänka på att det är barnen själva som valt att åka till just Thailand, åtminstone om man ska tro vissa föräldrar i denna tråd.

Visst ja, det hade jag ju glömt. Det är ju föräldrarna som det är synd om som offrat sig för sina barn! Otacksamma ungar som inte håller tyst när föräldrarna ställer upp och följer med till Thailand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

++

När vi åkte hem i januari så var det ett litet barn som skrek som en stucken gris. Det var synd om oss som inte kunde sova ens med öronproppar, men mest synd tycker jag att det var om det stackars barnet. Och fler barn blev det synd om som vaknade och tycktes "sympatiskrika". Tänk vad stackars barn får stå ut med!

Jo men du får ju tänka på att det är barnen själva som valt att åka till just Thailand, åtminstone om man ska tro vissa föräldrar i denna tråd.

Visst ja, det hade jag ju glömt. Det är ju föräldrarna som det är synd om som offrat sig för sina barn! Otacksamma ungar som inte håller tyst när föräldrarna ställer upp följer med till Thailand!

Exakt ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lösningen! Theralendroppar

Vet inte vad det är för något. Ge småungarna vad som helst, bara andra passagerare kan ha en någorlunda bra flygresa

Psykofarmaka i droppform.. för att lugna/söva - sedera. Kanske inte det man vill ge barn i första taget : / Bättre att låta dom vänta med sådan långresa....

Är inte psykofarmaka, utan ett allergipreparat och ej beroende framkallande, fiffigt va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäst är då att ha en flaska Theralen med sig och pytsa i omgivande personers drinkar, smakar mint så alla blir nöjda.

Ja ett riktigt universal medel. Kan bli en riktig guldko för läkemedels företaget, att servera dropparna på resan eller varför inte dutta i jobbiga chefens morgon kaffe...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×