Gäst antigone

Råder folk att INTE flyga med barn under 6 års ålder

1 856 inlägg i detta ämne

Jag blir fan livrädd när jag läser gnetemmas inlägg....Så bara för att jag har valt att skaffa barn så ska jag stanna hemma i minst 6 år?

Ok, jag köper resonemanget med "barnavdelning" OM man då likväl inför en speciell avdelning för satans gnällapor, kanske att både ögonmasker och hörselkåpor kan ingå i priset. Så slipper ni både se och höra, ni kke missar maten iofs men det gör väl inget, får man ingen mat kan man ju inte få den i knät, dessutom behöver man inte klaga för att det inte föll lilla damen eller herrn i smaken. Samtidigt inför vi en avdelning för de andra kategorierna jag nämnt i tidigare inlägg......

MEN kom sen inte o gnäll över att de höjt biljettpriserna.....

Vet jag e urfånig som öht lägger energi på nåt så urbota dumt som det här, men som sagt...Den här sortens resonemang skrämmer mej.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är klart att barnen har det likabra på närmare håll. Det är föräldrarnas starka vilja som tom tar med spädbarn. Det finns ingen som kan påstå att ett spädbarn på några månader har det bättre i Thailand och det kan ju inte heller vara särskilt roligt att gå runt i den värmen med blöja, det skulle många föräldrar själva ta på sig för att se hur det känns.

Vi satte gränsen vid 2år och om det inte hade funkat så bra så hade vi avvaktat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog med mina barn på en långresa till USA när min yngsta var 5, det kändes alldeles lagom för vad just han orkade med. Men det är ju klart att det är olika från barn till barn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmn  :C :C

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om detta. Har 2 st barn 4 och 5 snart 6 år. Bägge älskar Thailand. Vi som föräldrar åker nu med Thai på våran 11 resa till Thailand. Det blir barnens 5 resa. Ja vi var iväg 2 ggr 2008.

Det finns saker som vi barnfamiljer retar oss på också:

Fulla personer.

De som sitter fulla mitt i natten, skriker och kanske detta gör att barnen i planet inte kan sova.

Gnälltanter och gubbar som klagar hela flyresan.

mm

mm

mm

Sen visst kan jag som småbarnsförälder förstå att det kan vara irriterande då barn lever om. Men jag tror de flesta föräldrarna gör allt i sin makt för att få dem att lugna ner sig.

Men att säga att barn under 6 år inte skall åka på långresor är för mig patetiskt. Man kanske skulle ha en övre gräns också. Kolla om man har några sjukdomar som kan göra att man måste landa för att få vård.

Jag avslutar innan jag blir riktigt för.... :C.

Våra barn älskar Thailand och jag kommer aldrig att avråda någon barnfamilj att resa till detta underbara land. Får man skit eller blickar på planet så brukar jag tänka "de har säkert varit unga de också, kanske haft skrikiga och vilda småbusar. De har bara glömt bort detta.

Nä dela in hela j...a planet i olika sektioner för singlar, man, kvinna, familj utan barn, gammkkärringar, gammgubbar, de som luktar svett, de som vill ha stark parfym, de som vill supa hela resan och familjer med barn,mm

Tack för ordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmn  :C :C

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om detta. Har 2 st barn 4 och 5 snart 6 år. Bägge älskar Thailand. Vi som föräldrar åker nu med Thai på våran 11 resa till Thailand. Det blir barnens 5 resa. Ja vi var iväg 2 ggr 2008.

Det finns saker som vi barnfamiljer retar oss på också:

Fulla personer.

De som sitter fulla mitt i natten, skriker och kanske detta gör att barnen i planet inte kan sova.

Gnälltanter och gubbar som klagar hela flyresan.

mm

mm

mm

Sen visst kan jag som småbarnsförälder förstå att det kan vara irriterande då barn lever om. Men jag tror de flesta föräldrarna gör allt i sin makt för att få dem att lugna ner sig.

Men att säga att barn under 6 år inte skall åka på långresor är för mig patetiskt. Man kanske skulle ha en övre gräns också. Kolla om man har några sjukdomar som kan göra att man måste landa för att få vård.

Jag avslutar innan jag blir riktigt för.... :C.

Våra barn älskar Thailand och jag kommer aldrig att avråda någon barnfamilj att resa till detta underbara land. Får man skit eller blickar på planet så brukar jag tänka "de har säkert varit unga de också, kanske haft skrikiga och vilda småbusar. De har bara glömt bort detta.

Nä dela in hela j...a planet i olika sektioner för singlar, man, kvinna, familj utan barn, gammkkärringar, gammgubbar, de som luktar svett, de som vill ha stark parfym, de som vill supa hela resan och familjer med barn,mm

Tack för ordet.

:kla :kla :kla :kla :kla

Så sant som det var sagt.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är det oerhört irriternade med störiga barn men det är ÄNNU värre med störiga vuxna för de borde ha bättre vett.

Jag tycker inte man ska åka så långt FÖRSTA gången man flyger för barnet kan ju faktiskt LIDA av flygresan, bättre då att flyga en kortare sträcka för att se hur barnet reagerar.

Första resan till Thai så skrek ett spädbarn konstant i 13 timmar, tänk vilken ångest de föräldrarna måste haft inför hemresan.

När det gäller barn på några år och äldre så tycker jag det är upp till föräldrarna att se till att barnen sköter sig. Annars får de faktiskt tåla om någon medresenär säger ifrån för det är ju inte bollhavet barnen är i. Det händer väl att mina grabbar i nedre tonåren börjar tetas med varandra och då får man ju säga ifrån på skarpen.

Planering är a och o när man reser med yngre barn, INTE låta dom sova på vägen till flygplatsen INTE låta dom sitta med sina elektroniska spel vid gaten utan gå med dom till "lekplatserna" på flygplatsen och se till att de springer av sig det mesta springet i benen INNAN avfärd och säg ifrån på SKARPEN om de inte sköter sig.

Har men ett barn som sitter och rycker i sin stol så tål men det ett tag men till slut så får man säga ifrån och ofta biter det bättre om en främmande säger ifrån. MEN gör det då INNAN du retat upp dig FÖR mycket. Både för din egen och barnets skull.

Mina barn är inga änglar så jag skulle inte ta illa upp om de blev tillsagda av någon annan bara det görs på ett något så när trevligt sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad åker ni för skumma flygbolag som tillåter folk sitta å skrika mitt i natten??

Har åkt med de flesta men värst var på Finnair. Även Austrian var det väldig hög volym på natten. På mina 10 resor har det inte alltid varit så men det har inte heller varit skrikande barn på alla resor heller. ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad åker ni för skumma flygbolag som tillåter folk sitta å skrika mitt i natten??

Har åkt med de flesta men värst var på Finnair. Även Austrian var det väldig hög volym på natten. På mina 10 resor har det inte alltid varit så men det har inte heller varit skrikande barn på alla resor heller. ???

jo finnair kommer jag aldrig åka med igen, hämskt bolag!

men åkt mycket med austrain och lufthansa å där har flygvärdinnorna stenkoll på folk och då har folk hållt sig tysta på natten (tack å lov)

har också haft väldigt "tur" med barn p ådom flesta resorna, värst är Thai för att det är direkt flyg, vilket väl är klokt val av föräldrarna men jobbigare för oss barnfria :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har för det mesta åkt med Thai och jag har aldrig varit med om varesig folk som skriker eller är fulla, men jag kanske har haft tur?! Däremot när jag åkt med Ving eller dylikt så har det ju inträffat någon gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är nog faktiskt som jag skrev tidigare oftast mamma och pappa som gärna vill tillbaka.

Skrev tidigare,,,, Det är väl ditt första inlägg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trodde vi hade demokrati i detta land.

Vi kanske skall ha flyg med barnförbud.

Flyg med barnförbud med åldergräns 6 år.

Åldersgräns olika åldrar på barn.

Flyg med spritförbud.

Flyg för de över 50.

Över 60.

Singelflyg.

osv..............

Vad skulle detta få för priser på biljetterna.

Nä ni som gnäller på barn. STANNA HEMMA. :cr

Nä denna tråd är lite av ett stort troll.

Det är bara ca 11 timmar av hela erat liv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag håller med, stanna hemma om ni inte klarar av skrikande barn. Det finns väl mycket värre saker att bekymra sig över?!

På min förra resa från Thailand skrek en liten bebis oavbrutet hela flygresan. Visst var det jobbigt, man tyckte så synd om bebisen och föräldrarna , men aldrig tänkte jag tanken att det skulle varit värst för vår del.

Kanske skall ma ist. tänka på hur priviligerade vi är  som har möjlighet att resa till Thailand och vara glada och tacksamma ist. då kanske trivialiteter som barnskrik blir mer uthärdligt.

Nej, jag har inte små barn och har inte rest med små barn.

Pga. att när våra barn var små hade vi inte råd att resa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad kul att kunna engagera så många på detta forum  genom att starta upp en ny tråd. Det är alltid känsligt när man pratar om barn....

Själv tycker jag det är bra med ett forum där man är fri att skriva trådar om det som trycker en just för tillfället.

Jag hoppas att ingen på allvar tror att jag vill införa något som helst slags förbud mot att barn flyger till Thailand. Däremot var det en *vädjan* (som t.o.m jag fattar att ingen tar på allvar) att låta barnen bli äldre innan man reser så långt, åldern 6 år är tagen helt ur luften och det kunde lika gärna stått 4 år. Barn som kommit upp i en ålder där man kan prata med dom om de blir jobbiga och de förstår vad man säger. Mest är det väl mindre barn som det kanske är något *svårt att kommunicera med* .

Vad som är ännu underligare är hur ni föräldrar *orkar* ni måste ha en ängels tålamod, vilket jag beundrar.

Nu har jag fått sagt mitt och fått ta flera härliga käftsmällar som jag gladeligen tar emot som tack för att jag har fått säga vad jag tycker. SÅnt gillar jag.

Kram på er alla härliga föräldrar som finns där ute!//antigone

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trodde vi hade demokrati i detta land.

Vi kanske skall ha flyg med barnförbud.

Flyg med barnförbud med åldergräns 6 år.

Åldersgräns olika åldrar på barn.

Flyg med spritförbud.

Flyg för de över 50.

Över 60.

Singelflyg.

osv..............

Vad skulle detta få för priser på biljetterna.

Nä ni som gnäller på barn. STANNA HEMMA. :cr

Nä denna tråd är lite av ett stort troll.

Det är bara ca 11 timmar av hela erat liv.

Nu tycker jag det börjar lukta riktigt gnälligt. Så hårt behöver du inte ta det hela  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och dom som inte orkar med att jag blir aspackad, svär hela natten, fiser och aldrig duschar innan långresor, ja dom får väl åka första klass eller stanna hemma då? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag håller med, stanna hemma om ni inte klarar av skrikande barn. Det finns väl mycket värre saker att bekymra sig över?!

På min förra resa från Thailand skrek en liten bebis oavbrutet hela flygresan. Visst var det jobbigt, man tyckte så synd om bebisen och föräldrarna , men aldrig tänkte jag tanken att det skulle varit värst för vår del.

Kanske skall ma ist. tänka på hur priviligerade vi är  som har möjlighet att resa till Thailand och vara glada och tacksamma ist. då kanske trivialiteter som barnskrik blir mer uthärdligt.

Nej, jag har inte små barn och har inte rest med små barn.

Pga. att när våra barn var små hade vi inte råd att resa.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och dom som inte orkar med att jag blir aspackad, svär hela natten, fiser och aldrig duschar innan långresor, ja dom får väl åka första klass eller stanna hemma då? :)

:JC-hysterical::JC_burp::JC_fan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har två döttrar 8 månader och 4 år.

De är Thai och svenska medborgare!

Vi flyger 2 ggr /år till Thailand och

jag och andra har turen att de uppträder

exemplariskt!!

Men om man har otur så har de ont i öronen

eller något annat!

Jag skulle inte skämas för fem öre för detta. Att vuxna

personer inte skulle ha mera överseende för ett

barn som har ont eller är rädd är skrämmande!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu