Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Enis

(Bildtråd) Så nära det bara går men ändå så långt borta man kan vara

Rekommendera Poster

Hojt

Enis här som skall försöka mig på en liten tematråd från senaste resan. För ev nytillkommna medlemar som önskar lära känna mig och min familj så kan ni ju kolla in mina tidigare alster.

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=2135.0

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=3640.0

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=4401.0

:C :C :C :C gulingar......varför håller ni på på detta viset....vi vill ju åka.

Knaparade på naglarna i en veckas tid innan vi kom i väg med ordinarie flyg, Thai airways första efter okupationen av flygplatsen.

Resan gick som vanligt, helt problemfritt. Byte i Bangkok och vidare upp till Sukhothai där släkten kom och hämta oss.

Väl på plats så var det bara att ladda bössan ......

post-249-1476871141342_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För på denna tid på året så jagar man ute på risfälten. Fiskar och jagar allehanda sorters fisksorter och djur gör man ju hela året men vid denna tidpunkt när man har varit ute på natten så kommer man hemm med dessa gobitar...

post-249-14768711413712_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wiolina och MaleeDen smakade utmärk.....som rökt kyckling skulle man kunna beskriva det hela. Man kände sig dock inte så bekväm med att äta råtta så det blev att man bara provsmakade.

Jägartemat avklarat så då kör vi nästa då...

Med livet som insats....

Frugan behövde förnya sitt id-kort igen.... Så vi tog en av mopederna och brummade iväg mot komunkontoret i Thung Saliam. Pia framför mig och frugan på bönpallen

När vi precis kommit in i Thung Saliam och landsvägen blir fyrfilig så står denna filur vid vägkanten och skriker:

186.jpg

"Jag har sedan länge gått vid eder sida"

...... eller var det något jag inbillade mig..... ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm vad var det som hände igentligen, fråga inte mig för det enda jag han tänka var, "jag bör nog stanna" sedan mins jag inget mer.

Frugan har återberättat händelseförloppet. Vi färdades på moped i sakterlig mak av ungefär 40 km/ timmen, Pia som vanligt framför mig med händerna lite löst på styret och frugan bakpå med händerna lite slött kring min midja. När vi kom in i Thung Saliam och vägen blir fyrfilig så börjar mopeden började kränga fram och tillbaka, fugan trodde det var Pia och jag som busade som ungdommar brukar göra och sade ingenting....men när mopeden hade vinglat över på felsida och vi mötte en pickis så började hon gallskrika, Jag hade svimmat av i sittande sällning men av frugans tjut av skräck måste jag ha reagerat på något vis och styrt åt rätthåll......men mopedens backspegel krossades av pickuppen....så man kan nog säga att det var ett closed call...i min dvala så hade jag ingen kontroll av fordornet utan vinglade åter över på fel sida och var på färda att fronta nästa pickup...fugans hysteriska skrik fick mig tydligen lite tillbaka till verkligheten och ett tvärt kast återligen åt rätt håll kunde jag få stop på mopeden vid vägkanten...

Enis

post-249-14768711416896_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pia sade inte ett ljud under hela tiden ......och inte så mycket sedan heller...

Svägerskan komm inte så långt efter oss, de skulle till stan och fixa en trasig datahögatalare......när jag "piggnat" på mig så skulle jag få skjuts hem...efter ett par hundra meter höll jag på trilla av hojen så det var bara att stanna vid vägkanten.....fick sedan skjuts hem med pickup..när jag klev ur den så svartnade allt igen....när jag vaknade till sanns var det som allt blod i hela kroåppen försvunnit...totalt iskall...

post-249-14768711417034_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen chock hos mig då jag inte såg ett dugg.....frugan därimot mådde skapligt risigt hela natten.....

Under natten mellan kräksatackerna så hade då frugan kommit fram till varför vi klarade oss. Spännet på hennes Bhudda halsband har gått sönder så nuför tiden förvarar hon Bhuddaamuletten i sin handväska. Under denna resa fram till denna händelse så har vi bara stoppat på oss de pengar vi behövt för dagen i våra fickor, men just denna gång så hade hon handväskan och sin Bhuddaamulett med sig.

/Enis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad hände ? Vätskebrist, solsting ? Blev det bra sedan ? Hade det hänt mig blev det nog raka spåret till lasarettet hur mycket jag än protesterat. Hoppas det inte händer igen. flor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad hände ? Vätskebrist, solsting ? Blev det bra sedan ? Hade det hänt mig blev det nog raka spåret till lasarettet hur mycket jag än protesterat. Hoppas det inte händer igen. flor

hur är det med dig nu?

tur att han var med er han där uppe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Usch vad läskigt. Skönt att höra att det inte blev några personskador. Amuletten skyddade er alldeles säkert, don´t leave home without it!

Hade du ingen känning alls innan? Var detta kort efter ankomsten och den nattliga jakten, jetlag i kombination med lite sömn?

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×