Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst livliness

vintersäsongen 2009/2010 - vilka??

Rekommendera Poster

Vi drar nu i maj 2 veckor och i vinter 09/10 också, då blir det

Bangkok - Ko Samui - Ko Phangan - Ko Tao

inget bokat än men så snart vi kommit hem så blir det spaning i 180 knyck

:laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vist är det härligt att drömma, men det gäller att leva i nuet. För oss är det 8 månader kvar tills vi åker till Thailand så det gäller att njuta av livet här hemma också. Vi brukar åka varje vinter och för varje gång vi åker så är vi ett år äldre.

:l_diver:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns inget skönare än att ha något att blicka fram emot när man arbetar och står i.

Själv åker jag 1v till Turkiet imorgon, sen blir det Thailand Jan/Feb 2010!

:dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tänkte höra med dig om du vet hur det är med boende vi är en familj som funderar på att stanna ca. 4 mån men det mesta boende verkar väldigt dyrt

Vilken ort eller kust hade ni tänkt er? Fördelen med Thailand är att det finns så väldans olika boendeformer och prislappar.

En vän, som älskar att bo riktigt spartanskt av någon anledning, bodde på Koh Phangan och i Phuket Town för 150 baht natten! Det är för en dryg månad sedan.

Men det finns även lyxhotell som kostar det hundradubbla (eller tom mer) för en svit eller strandbungalow med privat pool.

Men, som sagt, det finns budgetboenden nästan överallt i Thailand. Inte minst nu kan man hitta massor av "Special Rates" på nätet, pga av den globala ekonomiska situationen. Dock kan priserna höjas ganska rejält över jul och nyår. Vissa hotell dubblar eller tom tredubblar priset då. Jag undrar om de gör det även denna jul?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bokade en resa för min man som skall komma ner och hälsa på oss. Stockholm till Bkk 14 dec till 27 januari och han betalade bara 5500 kr med Turkich airlines.

Sedan är det 230 bath till Krabi. Det är billigt tycker jag.

Själv stannar jag på Lanta i sex månader. Bara 5 månader kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker från Köpenhamn till Phuket i februari. Jag bokade med Jade travel och vi flyger med Thai Airways. Vi fick betala 18046 skr. för två. Jag ser verkligen fram emot det. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur jobbsituationen kommer se ut till våren, men det blir definitivt en resa då. En längre eller kortare runt mars/april - som vanligt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst livliness

Vet inte om jag vill ge 25 - 30 tusen för två veckors resa för två??11 ??? vad säger ni :-\ :-\

Det beror ju lite på..det finns ju billigare alternativ, det beror ju lite vad man är ute efter :) Jag och min sambo ger 14 000 per man iår faktiskt..inte så farligt ändå tycker jag, det är mkt pengar men jag vet om att jag kommer tycka att det var värt vartenda öre när man väl är på plats :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väl på plats så tycker man ju alltid att det är värt det. Och såhär i efterhand så tycker jag fortfarande det :)

Samtidigt så prioriterar man olika och uppskattar den här typen av resor på olika sätt.

Nått jag tycker är kanon till kommande resa i jämförelse med vår förra som var en charter i sista minuten är att vi nu betalat flygresan 10 månader innan.

Då känns det på något sätt som att man betalar mycket mindre för resan när man väl åker :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle nog tro att det blir en tur under vintern men när är frågan.

Vi har inte bokat ännu och inte ens pratat om när eller vart det blir.

Men eftersom vi åker varje år åt det hållet så blir det nog så i år också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bokade förra vecka. ska vara borta i 3½ vecka nu jul och det ska bli sååå skönt. Detta blir andra gången för oss och nu blir det till att börja planera igen. Vi fick betala 30 000 för 4 vuxna med flyg från Göteborg tilll Singapore. ( inga långa stop utan 2 timmar vardera väg i Amsterdam) Skillnad från våran jobbiga resa i julas som tog oss 29 timmar. Kändes som att vi skulle se halva världen innan vi var framme :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

verkar kunna bli en resa för oss med.

men blir antingen bokning om tidigast en månad, eller sista minuten. Måste invänta antagningsbesked o kolla när det passar med skolan.

Tänker dock försöka komma billigt undan.

Hoppas på att flygen för 11 000 för oss tre finns kvar när vi ska boka!! Men det är väl lite väl att hoppas på...

(det var nästan det vi betalade för en pers -07)

Kommer vi iväg är det Lanta som drar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst livliness

verkar kunna bli en resa för oss med.

men blir antingen bokning om tidigast en månad, eller sista minuten. Måste invänta antagningsbesked o kolla när det passar med skolan.

Tänker dock försöka komma billigt undan.

Hoppas på att flygen för 11 000 för oss tre finns kvar när vi ska boka!! Men det är väl lite väl att hoppas på...

(det var nästan det vi betalade för en pers -07)

Kommer vi iväg är det Lanta som drar.

Ska hålla tummarna för er! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Var tvungen att flytta fram våran resa idag då flickvännen fick ändra sin semester lite.

Vi åker den 23 Februari till Bangtao Beach Resort & Spa och fick betala 41 360 för tre veckor. Då har vi också utsikt mot poolområde och havet. Flyger med Thai 14.00 från Arlanda och landar i Phuket 09.20.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×