Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
eevizz

Sängar i Thailand

Rekommendera Poster

Är det någon mer än jag som tycker att sängarna är otroligt hårda i Thailand?

Sist var vi tvungna att låna "sunbeds" och lägga på sängen för att de skulle bli lite skönare men de var istället fuktiga så det blev inte så bra.

Är det någon som har provat att låna en extramadrass på hotellen för att sängarna är så hårda? Eller finns det någon som har andra tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tycker att sängarna är otroligt hårda i Thailand?

Sist var vi tvungna att låna "sunbeds" och lägga på sängen för att de skulle bli lite skönare men de var istället fuktiga så det blev inte så bra.

Är det någon som har provat att låna en extramadrass på hotellen för att sängarna är så hårda? Eller finns det någon som har andra tips?

Vadå hårda sängar, vad jag hört används den mjukaste betongen som dom har för madrasstillverkning. Nää seriöst så vet jag inte om det finns för sängarna är antingen hårda eller extra hårda. Tror faktiskt inte att jag någonsin träffat på så mjuka madrasser som vi är vana vid från europa, men fråga i reseptionen på hotellet. Vik ett par filtar och ligg på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här har jag fått det förklarat för mig: På de billigare hotellen är det hårda sängar för de vänder sig mot den inhemska publiken som gillar att ligga hårt.

På de dyrare hotellen är sängarna mjuka och sköna. Jag gillar inte heller att ligga hårt, däremot vill jag sova hårt och det kan jag inte i en hård säng.

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Huga, värsta minnet var från phi phi viewpoint där det var som att sova på en planka. lägg till det att madrasserna var inplastade så fick ha sarongen som filt. Hade man ena lakanet som filt vaknade man upp med en stor underlakansboll under sig  :-[

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De hotell (4*) vi har bott på i Thailand har haft fast madrass inte hård och bra kuddar.

Turkiet däremot hade så hårda madrasser och tunna kuddar att trots att vi la överkastet under lakanet så fick man ont på örats brosk??? Det kallar jag hårt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De hotell (4*) vi har bott på i Thailand har haft fast madrass inte hård och bra kuddar.

Turkiet däremot hade så hårda madrasser och tunna kuddar att trots att vi la överkastet under lakanet så fick man ont på örats brosk??? Det kallar jag hårt.

Skriver jag också under på. Dessutom så kändes det som om lakanen hade stärkelse i sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att de oftast har hårda sängar både på dyrare och billigare hotell. Jag har däremot vant mig efter någon vecka tack o lov. Har aldrig haft ont i ryggen av sängarna där som jag däremot kan få hemma:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på olika hotell med såväl hög som låg klass och genomgående har sängarna eller betongblocken varit allt annat än behaglig. Har dock kommit på en lösning. Då det alltid har funnits överkasten-ganska tjocka har jag lagt det under lakanet-och ingen städerska har tagit bort det utan snällt bäddat över och även bytt ut har även hänt att jag fått ett extra överkast under lakanet-utan att jag sagt till. Iof om vi skall bo en längre tid på samma anläggning betalar jag en slant till städerskan första morgonen. Varför betala driks när man åker bättre att betala när man kommer för att få extra service under vistelsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var jätte skönt med hårda sängar.

Har ryggproblem och kände ingenting sist jag var i thailand.

Synd att det inte finns lika hårda i Sverige

Då är vi två! Sover som en prins varje gång!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tre...

jag föredrar hårda sängar framför mjuka.

En gång i Spanien var sängen som en hängmatta, vi tog loss en garderobsdörr och la under madrassen, sen sov vi gott. Vi glömde hänga tillbaka den innan vi for så de undrade nog vart den tog vägen :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tre...

jag föredrar hårda sängar framför mjuka.

En gång i Spanien var sängen som en hängmatta, vi tog loss en garderobsdörr och la under madrassen, sen sov vi gott. Vi glömde hänga tillbaka den innan vi for så de undrade nog vart den tog vägen :laugh:

...och nu är vi fyra!

Sover som en prinsessa på dessa madrasser!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst McTanner

Har ni bott på hotell i England? Ibland är sängarna så mjuka att man nästan når golvet med r*ven :D. Nä tack för dom hårda sängarna i Thailand :)

Håller med dig Thaiwai. Sängarna här är klart bättre. Men det finns undantag. Sängen i min lägenhet är så hård att jag fått köpa extramadrasser på lotus, då snackar vi hård. Vi snackar cementbinge!! Men va fan, man blir ju rak i ryggen åtminstone!!! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×