Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Malee

Bu för Fritidsresors service!

Rekommendera Poster

Vi har gäster som flyger hem med Fritidsresors plan i morgon. När dom anlände fick vi ett kort med telefonnummer som man ska ringa för att kolla att flyget inte är försenat. De har telefontid 13.00 -16.00 enligt deras egna kort.

Nu är klockan 15.30 och de har fortfarande inte behagat slå på telefonen  :nau Vi kan kolla upp på nätet om flyget håller tiden. Men jag tycker synd om alla de som vet hur man gör och förmodligen börjar bli lätt oroliga nu! Dålig stil Fritidsresor! :nono:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade ett liknande bekymmer en gång när vi reste till Samui med Apollo. Vi bodde på Central Samui Village (heter Centara nu tror jag) längst ner i söder på ön, så långt bort att reseledaren inte orkade åka dit och sätta upp något anslag om tider för hemresa trots att vi när vi kom till ön fick veta att det var så tiderna skulle meddelas. Inte fick vi något personligt meddelande heller. När vi kvällen innan vi skulle åka hem ringde reseledaren på hennes mobil för att fråga blev hon sur för att vi ringde utanför hennes kontorstid... Efter hemkomsten klagade vi på detta och fick 600 spänn var i kompensation. Det kändes som de i alla fall tog det hela på allvar, därför har vi åkt med Apollo igen efter det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig  ;)

Ja, därför åker vissa charter för att just ha denna service man betalar för. Klaga!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig  ;)

Japp, hälsa dem lycka till! Som sagt, Apollo återfick vårt förtroende och har tjänat mycket pengar på att vi rest med dem igen. Hoppas Fritidsresor resonerar likadant, att nöjda kunder är värda mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade ett liknande bekymmer en gång när vi reste till Samui med Apollo. Vi bodde på Central Samui Village (heter Centara nu tror jag) längst ner i söder på ön, så långt bort att reseledaren inte orkade åka dit och sätta upp något anslag om tider för hemresa trots att vi när vi kom till ön fick veta att det var så tiderna skulle meddelas. Inte fick vi något personligt meddelande heller. När vi kvällen innan vi skulle åka hem ringde reseledaren på hennes mobil för att fråga blev hon sur för att vi ringde utanför hennes kontorstid... Efter hemkomsten klagade vi på detta och fick 600 spänn var i kompensation. Det kändes som de i alla fall tog det hela på allvar, därför har vi åkt med Apollo igen efter det.

Jag tycker det är jätte bra att man framför sina åsikter! Jag jobbar inom servicebranschen (dock detaljhandeln) och jag vet att det alltid finns nån som kan missköta sitt jobb (det har funnits stunder då jag själv har gjort ett dåligt jobb, tyvärr) och när någon återkommer så har man möjlighet att kompensera och faktiskt få kunden att återvända i framtiden, precis som du gjorde! Det är bra =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tråkigt! jag ska åka med fritidsresor.. får väl hoppas de hade en anledning till att ha telefonerna av! ???

Efter det 3 gånger jag åkt med fritidsresor så förvånsa jag inte....anledning var nog att dom inte brydde sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dessutom får man med Fritidsresor bara ett rum när man har

bokat dubbelrum!!! :kla

Ja...fy vad dåligt.,...snacka om falsk marknadsföring...  ;)

Fritidsresor är ju inte ensamma om att inte svara i telefon på telefontider...

Det händer lite titt som tätt med alla resebolag...

Inte så typiskt för de...men väldigt irriterande för oroliga resenärer...

Skulle vara intressant att veta vad som var skälet till att inte svara i telefon...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dessutom får man med Fritidsresor bara ett rum när man har

bokat dubbelrum!!! :kla

Ja...fy vad dåligt.,...snacka om falsk marknadsföring...  ;)

Fritidsresor är ju inte ensamma om att inte svara i telefon på telefontider...

Det händer lite titt som tätt med alla resebolag...

Inte så typiskt för de...men väldigt irriterande för oroliga resenärer...

Skulle vara intressant att veta vad som var skälet till att inte svara i telefon...

Ja finns det någon här som jobbar/har jobbat på något charterbolag som kan upplysa oss om detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har rest med Fritidsresor många gånger.Och har klagat när jag inte blivit nöjd med vad dom lovat i service.Och har alltid fått pengar tillbaka.Så det är bara att höra av sig när man kommer hem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har rest med Fritidsresor många gånger.Och har klagat när jag inte blivit nöjd med vad dom lovat i service.Och har alltid fått pengar tillbaka.Så det är bara att höra av sig när man kommer hem.

Håller med....Fritte är jätteduktiga att kompensera missnöjda kunder och gäster...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade en gång ett bedrövligt hotell med Ving (Gran Canaria iofs). Ett sk Vingcenter. Det skulle vara nivån under Sunwing. Haha! Rena skämtet. Har för mig att vi fick ca 1500:- tillbaka sen efter ett(!) brev till dem.

De fick oxå vårt förtroende igen, ett flertal ggr. Vi har alltid varit mkt nöjda efter det. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ving har varit behjälpliga för oss också. Hade två rum (connection) där strömmen var borta i det ena och stopp i avlopp i det andra. Vi fick allt åtgärdat inom ett dygn + kontanter i baht (ett par tusen i SEK) på plats som kompensation utan att behöva tjafsa alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×