Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lonkey

Hej på er alla thailovers.....

Rekommendera Poster

Såg att man kunde plita ner några rader som presentation när man är nybörjare i detta forum. Well, har smyggluttat här ett tag så som sig bör får man väl ge sig till känna......

Åkte första gången till Thailand julen 02, då en charterstol med 2 förbokade nätter i Bangkok, sedan bar det av ner till Krabiområdet vilket var en fantastisk upplevelse med klippformationer och underbara stränder. Min 30 årsdag firade jag på Phiphi och den fick en ganska schyst start på morgonen i och med att jag gick ca 30 steg från bingen rätt ner i det turkosa havet, ahh det var gott!

Nästa resa kom 2005 strax efter tsunamin i februari, min sambo jobbade där under flera månader med anhörigstöd till drabbade svenskar varvid jag åkte ner och hälsade på x flera. Då instiftade vi bekantskap med Nai Yang för första gången, ett härligt lugnt ställe ca 5min från Phukets flygplats, där har jag faktiskt ätit den godaste Thaimaten som intas från små strandhak direkt i sandlådan, pittoreskt och trevligt. Nästa jämna födelsedag, dock inte min egen, firades 2007 med 3v i detta underbara land, givetvis med start några dgr i Nai Yang och därefter större delen av tiden uppe i Khaolak. Detta område har vi kommit att gilla skarpt så den kommande resan går givetvis dit i början på Mars, vi har precis bokat de 2 första nätterna av 23 på "By the sea" Nai Yang, ett ställe som har blivit rekommenderat här i forumet flera ggr.

Ja ni thailovers, ni vet vad man längtar och trånar. 3 Veckor här hemma i svedala är ingenting men när det gäller Thailand så förgyller dessa veckor ens tillvaro för resten av året.

Morsning :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja välkommen!!! :pardon:

Åh så rätt du har! några veckor i Thailand är värda hur mycket som helst! De brukar räcka ungefär 6 månader sedan avtar effekten. Efter 1 år måste man fylla på upplevelserna igen...

Fast suget börjar ju ungefär 2,5 minuter efter att man landat i Sverige!

:sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hansjo: En får tacka...jo det stället kommer jag ihåg. Vi brukade gå till "golddiggers" ibland för att se "ngt annat" och för att käka en rejäl köttbitt och då såg man skylten.

Längtar speciellt efter springrolls...... :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:crigon_04: hit till forumet :) Ja, många är vi som älskar detta land och jag själv har inte varit i khao Lak än men hoppas komma dit nästa resa. Vi har varit i Aonang och på Phuket.

Som sagt, välkommen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Welcome !!!

Vad skoj...du ska bo hos Kathryn...hon är ju bara såååå underbar människa.

Be henne att ta er med till fiskrestauranegn vid stranden strax innan sarisin bridge...

Det är såååå underbar mat där....för inga slantar alls...nästan enbart thaifolk där...

Bild 1. Kathryn tog med oss till tandläkaren i Phuket Town en dag.

Bild 2. Mina barn, gubbe och kkillkompis. Kathryn längst till höger vid fiskrestaurangen.

Bild 3. Mumsigt !!!

post-281-14768711302318_thumb.jpg

post-281-14768711302446_thumb.jpg

post-281-14768711302582_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Welcome !!!

Vad skoj...du ska bo hos Kathryn...hon är ju bara såååå underbar människa.

Be henne att ta er med till fiskrestauranegn vid stranden strax innan sarisin bridge...

Det är såååå underbar mat där....för inga slantar alls...nästan enbart thaifolk där...

Bild 1. Kathryn tog med oss till tandläkaren i Phuket Town en dag.

Bild 2. Mina barn, gubbe och kkillkompis. Kathryn längst till höger vid fiskrestaurangen.

Bild 3. Mumsigt !!!

Tack för tipset, ja färsk thaifirre går ju inte av för hackor!!!! :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej skall väl oxå presentera mig då jag är "väldigt ny forum medlem" har än så länge inte besökt thailand men åker 15/ 3 - 09 två veckor med min sambo.

Jag heter Anette och är 42 år boende i göteborg.Efter att surfat här på forumet har man en del förväntningar på thailand och det verkar inte som om vi kommer att bli besvikna efter vad jag läst!!! Vi ska till Koh Lanta och hoppas det blir bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej skall väl oxå presentera mig då jag är "väldigt ny forum medlem" har än så länge inte besökt thailand men åker 15/ 3 - 09 två veckor med min sambo.

Jag heter Anette och är 42 år boende i göteborg.Efter att surfat här på forumet har man en del förväntningar på thailand och det verkar inte som om vi kommer att bli besvikna efter vad jag läst!!! Vi ska till Koh Lanta och hoppas det blir bra!

ojdå skrev på fel ställe , ja,ja man är ju ny ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×