Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
najjz

Thailand - Here i come

Rekommendera Poster

Har helt missat den här presentationsdelen men skriver en trudilutt nu när jag upptäckt att det även fanns sånna trådar :)

Jag är en 22 år ung kille som åker på min första Thailandsresa nu i Februari tillsammans med min kära sambo.

Vi ser fram emot denna tripp enormt och tror det kommer blir bra.

Fega som vi är så har vi som första resa valt en "svensson-charter" till Phuket och Kata och har där tänkt göra en del utflykter mot Phiphi, ev Similian och liknande.

Tips på utflykter eller andra bra "första resenärs" tips tas emot med öppna armar! :)

Tack för mig / Ludvig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för det :)

Ja, similian verkar väldigt fint, dock så verkar det ju vara en betydligt längre resväg dit än till Phiphi, men vi får se var det bär av. Ska bli skönt med 2v avkoppling i värmen iaf!  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var precis så vi kände när man dels har svårt att få ledigt från jobbet längre än 2v och samtidigt är det vår första tripp så det kändes som ett självklart val i det fallet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjing o välkommen!!

fega skulle ja inte kalla det.. har man inte varit där innan kan det vara skoj att ta det säkra också...

tror ni kommer ha det helt underbart!!

glöm inte att ta mängder av kort...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjing o välkommen!!

fega skulle ja inte kalla det.. har man inte varit där innan kan det vara skoj att ta det säkra också...

tror ni kommer ha det helt underbart!!

glöm inte att ta mängder av kort...

vi gjorde det samma första gången, men inte sen.

ha det så himla kul nu, och välkomna förresten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen..det är en bra början. När man blir lite varm i kläderna, så vågar man åka reguljärt och beställa hotell själv. så trevlig resa..ni blir inte besvikna på Thailand  :sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen..det är en bra början. När man blir lite varm i kläderna, så vågar man åka reguljärt och beställa hotell själv. så trevlig resa..ni blir inte besvikna på Thailand  :sun

Tack för det :)

Tror också vi får det bra, ska bli så härligt med lite värme istället för vinter här hemma för en stund!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni gör helt rätt, sedan är ni fast och kommer tillbaka år efter år  :laugh:

Phi Phi är lite överskattat men ... klart ni ska dit ... alla ska se det en gång iaf.

Ha en väldigt bra resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ska vara varmt välkommen. Som så många andra åkte vi charter första gången också men har sedan övergått till regulgärt. Du ska få ett tipps och det är att när du ska åka på "utflykter" till Phi-Phi eller något annat ställe ska du inte boka med charterbolaget utan hos en lokal resebyrå för dom är både bättre och betydligt billigare. Vad jag vet så finns alla charterbolagens utflykter även hos de lokala resebyråerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Proppen; Bamboo Island besökte vi och det var den mest fantastiska plats jag varit på, underbar ö och skönt att slippa trafiken och den folkmängd som var överallt i Phuket.

Till er övriga här på forumet så har jag en fråga då vi fullkomligen älskade thailand och redan nu planerar nästa resa.

Vi har då tänkt boka flygstol och vara borta i ungefär en månad. Har hittat flyg i Januari med Malaysian för 6400kr/pers och då kan man välja antingen Bangkok eller Phuket, skulle ni säga att detta är ett bra pris eller ska man avvakta bättre? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×