Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
tobbe11

Myror i huset

Rekommendera Poster

Det finns typ aticimex.

Och det finns sprayer att köpa som nog inte skulle få användas i Sverige, dom dödar det flesta kryp på nolltid.

Bör nog användas med motta och inte med mäniskor i närheten på ett tag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det är för myror du menar men jag (som de flesta) har alltid haft huset fullt med små svarta myror.

För ett halvår sedan tröttnade jag och började söka efter ogiftiga lösningar på problemet. Jag läste på internet att myror inte tycker om kanel så efter det har jag lagt ut kanelstänger lite varstans i huset. Det hjälpte faktiskt men jag får naturligtvis byta ut dom med jämna mellanrum då doften avtar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har mer eller mindre gett upp min kamp mot myrorna. Hittar jag deras bo sprejar jag så jag storknar, men har insett att de kommer tillbaka efter ett tag. De är omöjliga att hålla borta.

Så länge det inte är de små röda fireants så bryr jag mig inte så mycket. Värst är det ju under regnperioden. För tillfället är det faktiskt rätt så lungt på myrfronten. Har bara de stora svarta just nu. Och de gör inte så mycket väsen av sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vita myror? Är det termiter?

Undrar om du inte har rätt. De vita myror jag sett bodde i golvsocklarna på vårt nybyggda hus. På ett år satte de i sig mycket trä  :o. Efter att vi bytt till socklar av teak har vi klarat oss. :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det är för myror du menar men jag (som de flesta) har alltid haft huset fullt med små svarta myror.

För ett halvår sedan tröttnade jag och började söka efter ogiftiga lösningar på problemet. Jag läste på internet att myror inte tycker om kanel så efter det har jag lagt ut kanelstänger lite varstans i huset. Det hjälpte faktiskt men jag får naturligtvis byta ut dom med jämna mellanrum då doften avtar.

Tack för det tipset, jag hatar att sprida ut en massa gifter i min omgivning, men kanel låter väldigt sympatiskt. Märkligt att myror inte gillar att bli på kanelen.

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Märkligt att myror inte gillar att bli på kanelen.

Leo

Nu bor ju jag i södern så det är kanske troende muslimska myror vi har, funkar det inte för dig i "norr" så vet vi svaret.  ;)

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citrus funkar bra på thaimyror också. Jag har ibland, när det varit som värst, använt mig av bergamott i köksskåpen. Det funkar ett tag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citrus funkar bra på thaimyror också. Jag har ibland, när det varit som värst, använt mig av bergamott i köksskåpen. Det funkar ett tag.

Vad heter bergamott på thai och var köper man det?

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu bor ju jag i södern så det är kanske troende muslimska myror vi har, funkar det inte för dig i "norr" så vet vi svaret.  ;)

Lena

Du har nog rätt som vanligt, jag kan inte upptäcka några hucklen på de som är här. ;)

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citrus funkar bra på thaimyror också. Jag har ibland, när det varit som värst, använt mig av bergamott i köksskåpen. Det funkar ett tag.

Vad heter bergamott på thai och var köper man det?

Leo

Utan att tänka svarar jag genast makroot มะà¸à¸£à¸¹à¸”.

Jag använde mig av bergamott som essential oil, alltså inte frukten. Men jag antar att frukten borde funka den med. Den är hur som mycket bra för att ta bort odörer av olika slag.

Borde väl finnas att köpa på närmaste marknad antar jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citrus funkar bra på thaimyror också. Jag har ibland, när det varit som värst, använt mig av bergamott i köksskåpen. Det funkar ett tag.

Vad heter bergamott på thai och var köper man det?

Leo

Utan att tänka svarar jag genast makroot มะà¸à¸£à¸¹à¸”.

Jag använde mig av bergamott som essential oil, alltså inte frukten. Men jag antar att frukten borde funka den med. Den är hur som mycket bra för att ta bort odörer av olika slag.

Borde väl finnas att köpa på närmaste marknad antar jag.

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för olika tips angående myror sitter värmland. Så frugan ringde typ antisimex. Inte mijövänligt men desperat i dagsläget. Tar tag i detta maj-juni.  Tobbe.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×