Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MissKermit

3 veckors fickpengar

Rekommendera Poster

Ja, den ständiga frågan... HUR mycket gör man av med egentligen?

Alla säger så otroligt olika summor, jag blir helt förvirrad  ???

Jag och min man ska till Bangtao i mars under 3 veckor och har hotell och frukost betalt och klart. Vi kommer att göra vissa avstickare till andra hotell som även de är betalda. Hyrbil har vi oxå fixat...

Vi vill kunna leva gott men tänker inte kasta omkring pengar. Men massage,några öl eller drinkar/dag, lite utflykter och lite "normal" shopping har vi räknat med.

Hur mycket bör vi ha med oss i fickpengar egentligen? Vi har väl räknat med att ta med 20 000 - 30 000 kr. Räcker det för oss båda?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du räknar ca 1500 bath/person/dag så blir det ca 7 300 kr var, så om ni har med er 20 000 kr så klarar ni er BRA på det. Jag LOVAR !!

Vi gjorde av med 18 000 kr på sista resan, 3 veckor. Då var vi till Bangkok, Krabi, Phi phi och Phuket. Gjorde flera utflykter, båtturer 6 ggr på krabi, åt absolut inte billigt på kvällarna. Shoppade en hel del både kläder o spel till barnen. Åkte tuk tuk 1-2 ggr/dag....Jag köpte mig dessutom en kamera för 1 000 kr medräknat i detta... Vi var 2 vuxna o 2 barn på 5 o 7 år !!!

Sista resan var i jan/feb 2008

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×